Οργανωμένοι και νόμιμοι χώροι εγκατάστασης | |
(Κέρδος 15.5.2011) Την οριοθέτηση του επαγγέλματος του διαμεταφορέα και παράλληλα την ένταξη των επιχειρήσεων διαμεταφοράς σε οργανωμένους χώρους υποδοχής ζητεί η Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ), εν όψει της πρωτοβουλίας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να προχωρήσει στη δημιουργία νέου νομοθετικού πλαισίου στο τομέα της εφοδιαστικής και στη λειτουργία μικρών κέντρων διανομής. Η πάγια θέση της ΠΕΕΔ, όπως εκφράζεται και από τον Πρόεδρό της κ. Ι. Σιαμά, είναι ότι οι διαμεταφορείς θα πρέπει να μετεγκατασταθούν σε εγκαταστάσεις νόμιμες και οργανωμένες. <<Είναι κοινό μυστικό ότι οι εγκαταστάσεις στον Ελαιώνα, όπου σήμερα δραστηριοποιούμαστε, σε ποσοστό 95% είναι παράνομες. Ζητάμε λοιπόν να δοθεί μια οριστική λύση>>, τόνισε Η ευκαιρία Το καθεστώς των παράνομων εγκαταστάσεων των επιχειρήσεων ίσχυε μέχρι το 2004, οπότε και δόθηκε μια προσωρινή αδειοδότηση, η οποία έχει λάβει δύο διαδοχικές παρατάσεις, με την τελευταία να λήγει το 2012. Κατά τον κ. Σιαμά, η υφιστάμενη κατάσταση αδειοδότησης, (Νόμος 803/1997 με εκτελεστική διάταση το ΠΔ 79/2004), όχι μόνο δεν ενισχύει τη συγκέντρωση των επιχειρήσεων, αλλά δεν αποτελεί και τμήμα του δημοσίου δικτύου μεταφορών. Επίσης, ενώ αποτυπώνει τη λογική της ισόρροπης ανάπτυξης των πόλεων, δεν υπάρχει πρόβλεψη για περιοχές με ανάγκες εξυγίανσης. Τα βασικά, λοιπόν, προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν, εστιάζονται στις χρήσεις γης εκτός σχεδίου, στη συγκέντρωση επιχειρήσεων, στην εξυγίανση των βεβαρημένων περιοχών και στην άρση της αυθαιρεσίας. Σε δύο φάσεις Η πρόταση της ΠΕΕΔ είναι να διατηρηθεί ο υπάρχων νόμος και να υπάρξει ορισμός του χώρου ανάπτυξης των υπηρεσιών εφοδιαστικής με φάσεις. Επιπλέον, όσον αφορά στα κέντρα διανομής που σχεδιάζει το υπουργείο, Η θέση της ΠΕΕΔ είναι ότι θα πρέπει να διατηρηθούν οι βασικοί λόγοι ψήφισης του Ν. 3333 για τα εμπορευματικά κέντρα και η όποια αναμόρφωσή του θα πρέπει να γίνει στην κατεύθυνση της ελκυστικότερης και ευκολότερης συλλογής των στοιχείων και των διαδικασιών ίδρυσης καθώς και της σύνδεσης των εμπορευματικών κέντρων στο δίκτυο. Οριοθέτηση του επαγγέλματος Πρωτίστως όμως θα πρέπει οι επιχειρήσεις να αποκτήσουν μια ταυτότητα και να οριοθετηθούν οι δραστηριότητές τους, καθώς από το σύνολο των υπηρεσιών εφοδιαστικής που αφορούν την αποθήκευση, τη διαμεταφορά και τη μεταφορά, προϋποθέσεις αδειοδότησης υπάρχουν μόνο για τους μεταφορείς. Επομένως, κατά τον κ. Σιαμά η θα πρέπει οι προϋποθέσεις των μεταφορέων να ενταχτούν σε μια γενικότερη ομπρέλα, ή να υπάρξει ξεχωριστή αδειοδότηση για την αποθήκευση και τη διαμεταφορά, ή αυτές οι δύο δραστηριότητες να αδειοδοτηθούν μαζί. Ωστόσο, όπως επισημάνθηκε, <<στις δύο τελευταίες περιπτώσεις δεν υπάρχει δίαυλος σύνδεσης με τη μεταφορά και δεν καταλήγει στον στόχο που είναι η ενιαία εφοδιστική αλυσίδα>>. Εδώ λοιπόν, σύμφωνα με τον κ. Σιαμά, εντοπίζεται και το πρόβλημα, καθώς έχουν διαμορφωθεί μέχρι στιγμής δύο τάσεις : Αυτή που τα θέλει όλα ελεύθερα, δηλαδή, όποιος έχει χρήματα και θέλει να επενδύσει σε έναν τομέα να μπορεί να το κάνει και η άλλη τάση που ναι μεν τα θέλει όλα ελεύθερα αλλά υπό έλεγχο. <<Ο έλεγχος δυστυχώς στην Ελλάδα γίνεται μόνο στην αρχή. Τίθεται λοιπόν ένα θέμα κατά πόσον οι παράγοντες της αγοράς, βιομηχανίες, μεταφορείς, χονδρέμποροι, θέλουν να μπουν σε μια τέτοια διαδικασία. Εκτιμώ ότι δεν θέλουν>>. ΠΕΕΔ – Τι ζητάει Οι συνέργειες είναι το ζητούμενο για την ΠΕΕΔ. Όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε ο πρόεδρός της, δεν έχει νόημα να λειτουργήσει ένα κέντρο διανομής και να δραστηριοποιηθεί μόνο μία επιχείρηση. Ο τρόπος επιλογής τους όμως θα πρέπει να γίνει εφόσον υπάρξει χαρακτηρισμός των εταιρειών. <<Προτείνουμε να υπάρχει πρώτα απορρόφηση των υπηρεσιών εφοδιαστικής από περιοχές που εξυγιαίνονται, να ακολουθήσουν όσες δεν είναι αδειοδοτημένες, αλλά δεν προέρχονται από εξυγίανση και στο τέλος αυτές που έχουν αδειοδοτηθεί πριν από την ολοκλήρωση του νομοσχεδίου και θέλουν φυσικά να μετεγκατασταθούν. Με τις προϋποθέσεις αυτές, μπορούν να ορισθούν εναλλακτικές μορφές ανάπτυξης των υπηρεσιών εφοδιαστικής>>. Παρουσιάζοντας την κατάσταση όπως αυτή έχει διαμορφωθεί σήμερα στον τομέα της εφοδιαστικής, Όπως τονίστηκε κατά τη συζήτηση, η διαφορά πλέον είναι ότι οι αποθηκευτικές εταιρείες συνάπτουν συμβόλαιο για ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών (εισαγωγή φορτίου, τοποθέτηση παλέτας, παραγγελιοληψία), οι οποίες χρεώνονται χωριστά στους αποθέτες. Από τους διαμεταφορείς ζητείται μια ενιαία τιμή, με όλο αυτό το πακέτο υπηρεσιών, που ανάγεται σε τιμή κομίστρου (τιμή μεταφοράς). Αν όλοι γνώριζαν ότι το καθετί είναι μια ξεχωριστή υπηρεσία, θα την κοστολογούσαν και θα τη χρέωναν αντίστοιχα και στους άλλους. <<Σημασία έχει ότι δεν μπορείς με τεχνάσματα να οδηγήσεις έναν κλάδο σε μαρασμό και σε κλείσιμο. Εμείς λοιπόν θέλουμε την επιβίωσή μας μέσα από ένα οργανωμένο χώρο (κέντρα διανομής, εμπορευματικό κέντρο) και μία ταυτότητα (μητρώο ή κάτι ανάλογο). Θέλουμε τη διατήρηση του ΠΔ 79 ως ισχύει που είναι για όλη την Ελλάδα και αν υπάρξει νέα νομοθεσία να προβλέπει τη συνέργεια που είπαμε και να γίνει κατά προτεραιότητα, στο πολεοδομικό κέντρο της Αθήνας>>, επισημαίνει Επιτροπή Logistics Η άποψη του κ. Σιμά, σχετικά με το πόρισμα στο οποίο καλείται να καταλήξει η Επιτροπή Logistics του Υπουργείου για την εφοδιαστική αλυσίδα, είναι ότι δεν πρέπει να είναι κοινό. Όπως υποστηρίζει <<είναι εύκολο να λέμε θέλουμε μια ενιαία άδεια, αλλά όταν θα οριστούν οι προϋποθέσεις, μπορεί να αποκλείονται περισσότεροι από όσους έχουμε φανταστεί. Επίσης, αυτό που διαφαίνεται από τα μέλη, είναι ότι θέλουν πλήρως ανοιχτό επάγγελμα χωρίς να υπάρχουν κάποια κριτήρια. Δεν γίνεται να μην οριστούν κάποια κριτήρια. Και φυσικά δεν συζητάνε για ενιαία άδεια εφοδιαστικής>>. Αντίθετα, ο ίδιος εκτιμά ότι η μόνη λύση είναι μία άδεια και για τις τρεις δραστηριότητες. <<Αυτή τη στιγμή οι μεταφορείς έχουν έναν νόμο, έχουν κάτι, είναι χαρακτηρισμένοι, έχουν ενταχθεί σε ένα πλαίσιο και τους δίνεται η δυνατότητα να κάνουν και τις άλλες δύο δραστηριότητες που εκτελούμε εμείς. Οι διαμεταφορείς δεν έχουν κάτι. Ζητάμε, λοιπόν, να αποκτήσουμε μια υποτυπώδη ταυτότητα και να ενταχθούμε σε οργανωμένους χώρους υποδοχής>>. Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ Δ.Χ. Ιδιαίτερα επικριτικός υπήρξε Ι. Σιαμάς Πρόεδρος Δ.Σ. |
![]() |
Αρθρογραφία |
---|
Το Deal Cosco - HP, Οκτώβριος 2012 14/10/2014 |
Περιφερειακό Αναπτυξιακό Μοντέλο, Οκτώβριος 2012 14/10/2014 |
Ιδιωτικοποίηση λιμένων της χώρας, Σεπτέμβριος 2012 14/10/2014 |
ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ιδιωτικοποιήσεις, Ιούλιος 2012 14/10/2014 |