Προβλήματα Συναρμοδιότητας Υπουργείων. 16-6-2009 | |
Ναυτεμπορική, 16 Ιουνίου 2009 Προβλήματα Συναρμοδιότητας Υπουργείων Στην περιοχή του Βοτανικού διενεργείται διάνοιξη της οδού Αγίας Άννης από το ύψος της Ιεράς Οδού μέχρι την Ορφέως με αντίστοιχες απαλλοτριώσεις γης, από τη διεύθυνση Οδοποιίας του ΥΠΕΧΩΔΕ. Στις θέσεις αυτές βρίσκονται εγκατεστημένες διαμεταφορικές επιχειρήσεις, με αδειοδότηση υπαγόμενη στο Υπουργείο Μεταφορών. Αρχικά, το Υπουργείο Μεταφορών αδειοδότησε προσωρινά τις επιχειρήσεις αυτές, αποδεχόμενο ουσιαστικά τη λειτουργικότητα ενός άτυπου εμπορευματικού κέντρου στην εν λόγω περιοχή. Εν συνεχεία, νομοθέτησε την ίδρυση εμπορευματικών κέντρων, και παρέτεινε την προσωρινή αδειοδότηση λόγω καθυστέρησή τους υλοποίησής τους μέχρι 31-12-2010, θεωρώντας ότι έως τότε θα έχει ολοκληρωθεί ο χώρος μεταστέγασής τους. Γενικά, οι διαμεταφορικές επιχειρήσεις πρέπει να λειτουργούν κομβικά και σε ενιαίο δίκτυο, για λόγους λειτουργικότητας του συστήματος μεταφοράς. Έτσι οι θιγόμενες επιχειρήσεις «αναγκάζονται» να μεταστεγαστούν σε εξίσου προσωρινές γειτονικές θέσεις, διατηρώντας άλυτο το πρόβλημα. Οι αποφάσεις των υπουργείων ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών, δεν είναι συγχρονισμένες, κάτι που δεν είναι πρωτόγνωρο. Θα πρέπει, όμως, τα συναρμόδια Υπουργεία να ενεργούν κατάλληλα, ώστε η μετεγκατάσταση των διαμεταφορέων να γίνει μαζικά και με ομαλό τρόπο στις νέες προβλεπόμενες θέσεις, χωρίς να αντιμετωπίζονται προβλήματα στην ομαλή λειτουργία και των υπολοίπων επιχειρήσεων, μετακυλύωντάς τα σε προβλήματα τροφοδοσίας της αγοράς. Για το λόγο αυτό το Υπουργείο Μεταφορών, ως εποπτεύουσα αρχή επί των εγκαταστάσεών διαμεταφοράς, θα πρέπει να γνωστοποιεί τις προθέσεις του, καθώς και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των νέων εγκαταστάσεων στο ΥΠΕΧΩΔΕ, το οποίο πρέπει να συνυπολογίζει στις κινήσεις του την αδυναμία μετεγκατάστασής, στα εκ του νόμου προβλεπόμενα εμπορευματικά κέντρα. Έτσι δε θα επαναληφθεί το φαινόμενο η πολεοδομική ανάπλαση της περιοχής να προηγείται της κατασκευής των εμπορευματικών κέντρων. Οι χρήστες Διαμεταφορείς, δε θα πρέπει να «αναγκάζονται» να μετακινηθούν σε θέσεις εξίσου προσωρινές όπως και οι προηγούμενες, χωρίς πρωτίστως να έχουν ολοκληρωθεί οι νέες εγκαταστάσεις απορρόφησής τους. Ιωάννης Σιαμάς Logistics Engineer, MEng Πρόεδρος ΠΕΕΔ |
|
Αρθρογραφία |
---|
Το Deal Cosco - HP, Οκτώβριος 2012 14/10/2014 |
Περιφερειακό Αναπτυξιακό Μοντέλο, Οκτώβριος 2012 14/10/2014 |
Ιδιωτικοποίηση λιμένων της χώρας, Σεπτέμβριος 2012 14/10/2014 |
ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ιδιωτικοποιήσεις, Ιούλιος 2012 14/10/2014 |