Πόρισμα Μόνιμης Επιτροπής Εφοδιαστικής (Logistics) Αύγουστος 2009 | |
Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων Μόνιμη Επιτροπή Εφοδιαστικής Αλυσίδας (Logistics) Συνοπτικη Περιγραφη Πορισματοσ- Εισήγησησ Ανάπτυξησ Εξειδικευμενων Υποδομών Εφοδιαστικησ Η Μόνιμη Επιτροπή Logistics Εισηγείται για την Ανάπτυξη Εξειδικευμένων Υποδομών Εφοδιαστικής, αξιολογώντας σειρά ζητημάτων με κύρια την εσωτερική οργάνωση της εφοδιαστικής αλυσίδας επ ωφελεία πρώτιστα της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, το διεθνή αναπτυξιακό προσανατολισμό της Ελλάδας στη διεθνή διαμετακόμιση μέσα από την εσωτερική περιφερειακή και αειφόρο ανάπτυξη, την εναρμόνιση με τις κοινοτικές οδηγίες, την αρωγή των Logistics στη διείσδυση των ελληνικών προϊόντων σε άλλες χώρες, την ισχύουσα νομοθεσία. Κατευθύνθηκε στη διαμόρφωση ενιαίας πολιτικής εμπορευματικών μεταφορών εφοδιαστικής (Logistics) ελέγχοντας επιχειρηματικές και δημόσιες πτυχές της Ευρωπαϊκής πρακτικής προσαρμοσμένες στα ελληνικά δεδομένα. Επικεντρώθηκε στο παρόν πόρισμα, στον άξονα ανάπτυξης υποδομών, ενεργώντας παράλληλα στην άλλη υποομάδα για το εκσυγχρονιστικό μέρος της εφοδιαστικής. Επιβεβαίωσε την αναγκαιότητα εναλλακτικής χωρικής οργάνωσης του χώρου της Εφοδιαστικής με κομβικά αναπτυγμένα Εμπορευματικά Κέντρα, αντί των διάσπαρτων εγκαταστάσεων διαχείρισης φορτίων, προωθώντας τη συνδυασμένης μεταφοράς με περιβαλλοντικούς όρους παράλληλα με την οργανωτική βοήθεια του δημοσίου. Συνυπολόγισε την ευρωπαϊκή εμπειρία σε αντίστοιχα εγχειρήματα ενισχύοντας τη θέση της Μόνιμης Επιτροπής Logistics για την αναγκαιότητα ενιαίου κεντρικού σχεδιασμού της εφοδιαστικής στην Ελλάδα και Αναγνώρισε την ωφέλεια από τη δράση αυτή στις δυνατότητες που θα δοθούν σε όλες τις ελληνικές επιχειρήσεις, στο κόστος διακίνησης, στις προβλεπόμενες επενδύσεις, στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά και στη δημιουργία νέων επαγγελμάτων και θέσεων εργασίας. Ορίζει τα κριτήρια επιλογής ευρύτερων περιοχών για τη χωροθέτηση Εμπορευματικών Κέντρων, σεβόμενη το υπάρχον νομικό πλαίσιο, τον εθνικό χωροταξικό σχεδιασμό της χώρας, την υφιστάμενη βιβλιογραφία, την τεχνογνωσία και επιστημονική εμπειρία των μελών καθώς και την τρέχουσα ελληνική κατάσταση. Η καθυστέρηση οργάνωσης του χώρου και η απουσία υποδομών δίνει τη δυνατότητα άμεσης εφαρμογής κεντρικού σχεδιασμού. Επιγραμματικά αναφέρονται μερικά κριτήρια ίδρυσης όπως: η πρόσβαση στα δίκτυα μεταφορών, η ένταση της ζήτησης για μεταφορές και υπηρεσίες εφοδιαστικής σύμφωνα με τη γεωγραφική θέση, η δυναμική ένταξης του Εμπορευματικό Κέντρου στα ευρύτερα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Εμπορευματικών Ροών της ευρύτερης περιοχής, οι ελάχιστες αποστάσεις μεταξύ Εμπορευματικών Κέντρων καθώς και η προσφορά μεταφορικών υπηρεσιών. Η Μόνιμη Επιτροπή Logistics Εκπονεί, για 1η φορά για τα ελληνικά δεδομένα, Στρατηγικό Σχέδιο Εθνικού Δικτύου Εμπορευματικών Κέντρων (Masterplan) που θα αποτελέσει σημαντικό εργαλείο πολιτικής μεταφορών, λειτουργώντας συμπληρωματικά ως προς τη νομοθεσία και Καταλήγει σε ένα βασικό εθνικό δίκτυο έξι Εμπορευματικών Κέντρων, στις περιοχές: · Θριάσιο Πεδίο Αττικής · Ευρύτερη Περιοχή Θεσσαλονίκης · Ευρύτερη Περιοχή Πάτρας · Ευρύτερη Περιοχή Ηγουμενίτσας · Ευρύτερη Περιοχή Αλεξανδρούπολης · ’ξονας στο Δίπολο Λάρισας-Βόλου Ιδιαίτερα στην Αττική, εκ της ζήτησης, δύναται να δημιουργηθεί και δεύτερο Εμπορευματικό Κέντρο. Παράλληλα, προτείνει την αξιοποίηση δημοσίων εκτάσεων, την εντατικοποίηση απορρόφησης ευρωπαϊκών πόρων για τη συνδυασμένη μεταφορά, τον ανακαθορισμό υπουργικών αρμοδιοτήτων, με στόχο ενιαίο φορέα εφοδιαστικής για τον έλεγχο εφαρμογής του στρατηγικού σχεδιασμού της χώρας, με τη συμπλήρωση της νομοθεσίας, και την ενθάρρυνση της ένταξης όλων των κλάδων Logistics προς τρίτους στα Εμπορευματικά Κέντρα. Η ανάπτυξη της Εφοδιαστικής Αλυσίδας με πυλώνα τα Εμπορευματικά Κέντρα θα δημιουργήσει καινοτόμες για την ελληνική οικονομία δραστηριότητες, δημιουργώντας νέα επαγγέλματα και νέες θέσεις εργασίας. Αθήνα, 6 Αυγούστου 2009
|
|
Αρθρογραφία |
---|
Το Deal Cosco - HP, Οκτώβριος 2012 14/10/2014 |
Περιφερειακό Αναπτυξιακό Μοντέλο, Οκτώβριος 2012 14/10/2014 |
Ιδιωτικοποίηση λιμένων της χώρας, Σεπτέμβριος 2012 14/10/2014 |
ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ιδιωτικοποιήσεις, Ιούλιος 2012 14/10/2014 |